Lite längre blev det..

Publicerat: 2009-03-30 @ 10:15:51

.. på lördagen.. Då var det ju ÄNTLIGEN dags!
Som jag väntat.. Och jag är faktiskt imponerad av mig själv att jag lyckats vara helt tyst om detta (trots ständigt tjat Ida) ;)

Det var ju faktiskt dags för Idas Möhippa!! :)

Klockan 08.00 tittade M-L och Moa in genom dörren för att fixa till det sista inför dagen.. Då tog jag med mig M-L ut till Svaneholm och hämtade Idas saker som vi behövde under dagen. Eftersom Ida var och jobbade så hade hennes blivande make packat saker till henne och detta hade han faktiskt lyckats riktigt bra med för att vara man! ;)

Pussa lite på barnen och sen bar det av mot stan igen.. Packa ihop oss och sticka iväg till Idas jobb för kidnappningen.. Då Ida inte ens kan passa tiden till sin egen möhippa (som hon visserligen inte visste om) så fick vi ju gömma oss lite längre än beräknat.. Men det var det värt efter att få se reaktionen när M-L kryper in med tuta och polisbil till Ida som börjar storgråta..

Efter ombytet till ballerinakjol och slöja (och några till detaljer som kommer bild på senare) bar det av med buss till stan.. Champagnefrukost stod näst på schemat.. Sen var dagen igångsparkad på riktigt..

Vi tog oss till Lasercity där vi fick prova på Sumobrottning (dräkterna vägde 13kg), boxning med stora handskar och tjurridning. Mäkta imponerad av Moa som satt kvar i 54sek (min tid pratar vi om en annan dag).

Sen var det ju faktiskt dags för den roligaste delen. "Göra-bort-mig-i-stan-delen". Detta innebar att Ida (med sin fina outfit) fick gå runt på stadens gator och vara en levande jukebox. Hon sålde allt från Litet hus i skogens slut (med rörelser) till Pokerface (med någon form av dans). Jag skrattade så att tårarna rann..
Ska se om jag kan få tag på filmen från detta så att ni kan få se vad jag menade..

Klockan närmade sig 4 och det blev dags för dagens tredje aktivitet.. Nämligen relaxavdelningen på Citypraktiken. Bubbelpool och bastu i 3 timmar.. Var riktigt skönt att varva ner lite efter dagens mer fartfyllda aktiviteter.. Lite god dricka och lite ostbrickor var riktigt gott vid poolen!

Fjärde aktiviteten innebar ännu mer mat och även andra gråtstuden för Ida. En god tapasbufféBabbel och Idas vän Erika som satt där och väntade på oss..

Några cider och shot senare bar det av ut i kroglivet i Borås..

Bilder kommer så fort jag får tag på några..
Hittade endast en bild på Idas lilla skylt som hon hade på ryggen hela dagen!



....

Tack Ida och alla inblandade för många skratt och en väldigt lyckad lördag.. Längesen jag hade så roligt..
En väldigt trött Mickan ska nu kämpa mig igenom denna måndag..


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det låter kanon kul!

Men detta är ett klagomål över att du inte kommenterar på min blogg!

Du läser men kommenterar aldrig och då kommer jag aldrig in hos dig och läser heller!

Så sluta med fasonerna och börja kommentera!

2009-03-30 @ 21:59:28
Postat av: Fröken Sparsmart

Låter som om du haft en riktigt rolig helg!



Tack för senast!!!

2009-03-31 @ 15:41:34
URL: http://www.metrobloggen.se/sparsmart
Postat av: Erika

Haha det va faktiskt en kanonkväll/natt.. Var helt slut dagen efter, men det var som att vakna upppå ett pensionat.. Kaffet var kokat när man kom upp och magnus servade med pizza innan man fick en privatchaffis till bilen vid Babbel.. Kul helg var det! (och skylten va asbra!)

2009-04-09 @ 23:38:04
URL: http://tyrahs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0